Προφιλ

Η φωτογραφία μου
Αρχιτέκτων Μηχανικός Ε.Μ.Π., MSc in Design & Digital Media Edinburgh University, DrPhil Πανεπιστημίου Αθηνών

5 Δεκεμβρίου 2008

Αισθητική Θεώρηση της Αρχιτεκτονικής Δημιουργίας: από το Δράμα στην Αρχιτεκτονική

Ενώ ο αρχιτέκτονας σχεδιάζει, συντελείται ένα δραματικό έργο. Ο αρχιτέκτονας προβάλλει τις σκέψεις του επάνω στο αναλογικό χαρτί ή στον ψηφιακό καμβά του ηλεκτρονικού υπολογιστή, όμως η αμφισημία της γλώσσας έρχεται να αποκαλύψει την ειρωνική πλευρά των πραγμάτων: Ο αρχιτέκτονας θέλει να δημιουργήσει και να συμβάλλει με την δική του αλήθεια -το Είναι του- στον κόσμο των πραγμάτων -στην πραγματικότητα. Όμως πού βρίσκεται η αλήθεια; Και ποιά είναι η αλήθεια; Ερμηνεύοντας, λοιπόν, ο δημιουργός προχωράει και μέσα από πλήθος αυτο-ανατροπών που προκαλούνται από τους μηχανισμούς της μίμησης και της μεταφοράς, αποκαλύπτεται πως η μορφή που αναζητάει είναι αυτός ο ίδιος. Μέσα από αυτόν φιλτράρεται η σχεδιαστική διαδικασία, δηλαδή μέσα από ένα πλήθος ερωταποκρίσεων που προκύπτουν, όταν η εκάστοτε μορφή-δημιουργός ως παρουσία προσπαθεί να ακούσει, να επικοινωνήσει και να αφεθεί στην σχέση του με την μεταμορφή, που ορίζεται ως το άγνωστο κομμάτι της ύπαρξης που καλεί δια της απουσίας του να εμφανιστεί στον κόσμο ως ισάξιο και σύγχρονο κομμάτι της αλήθειας.

2 σχόλια:

Κωσταροπούλου Μυρτώ είπε...

Αισθητική θεώρηση της αρχιτεκτονικής δημιουργίας Μεταφορά από το δράμα στην αρχιτεκτονική


Παρουσιάζουν ο ΝΙΚΟΣ ΝΤΟΚΑΣ και ο ΒΑΣΙΛΗΣ Κ. ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ (ΠΗΓΗ: http://www.enet.gr/)


ΜΥΡΤΩ ΚΩΣΤΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό υπό το πρίσμα της φιλοσοφίας εξετάζει αυτή η μελέτη - προσαρμογή της διδακτορικής διατριβής της συγγραφέως. Η αρχιτέκτων υποστηρίζει στο εν λόγω έργο την ακόλουθη κυρίαρχη θέση: τις τρεις χρονικές διαστάσεις (παρελθόν, παρόν, μέλλον) τις αντιλαμβάνεται ως συναισθηματικές σχέσεις και επεξεργασίες, που μέσα από τη χρήση λογικών μηχανισμών παράγουν τη διαδικασία σχεδιασμού. Βασικό εργαλείο της έρευνας αποτελεί το διαλεκτικό δίπολο ως σχέση δύο στοιχείων σε αντιπαράθεση, και έτσι προοικονομείται ο διάλογος ως βασικό συνθετικό στοιχείο. Το δίπολο -πάντα κατά τη Μυρτώ Κωσταροπούλου- ορίζεται ως βασικό όχημα, διότι και η αρχιτεκτονική εντοπίζεται ως ελιγμός ανάμεσα σε δίπολα: μέσα/ έξω, μέρος/ όλον, φωτεινό/ σκοτεινό, πλήρες/ κενό κ.ά.

«Εκκρεμές», σελ. 376, ευρώ 18,80

Ανώνυμος είπε...

poly kali doulia !!!!